Skutečnost mimořádného významu technických norem pro trh si účastníci trhu – výrobci, poskytovatelé služeb, obchod ani spotřebitelé mnohdy neuvědomují. Kabinet pro standardizaci v úzké spolupráci se Sdružením českých spotřebitelů a s nezbytnou podporou různých subjektů – zejména České agentury po standardizaci (ČAS) a Rady kvality ČR, se systematicky zaměřuje na zviditelnění norem v každodenním životě spotřebitelů a funkce trhu obecně.

Nyní chceme upozornit na význam normalizace pro služby digitální a informační společnosti.
Pro rok 2024 schválila ČAS podporu pro zpracování studie (situační analýzy) pod titulem „Služby digitální společnosti, umělou inteligenci nevyjímaje: s technickou normalizací ku prospěchu spotřebitelů a trhu“. V pracovním materiálu je zdůrazněn spotřebitelský pohled na dané téma a prvotně zahrnuje rekapitulaci legislativního vývoje v EU ve vztahu ke službám informační společnosti. Dále rozsáhle dokumentuje aktivity spotřebitelů prostřednictvím bruselské spotřebitelské organizace ANEC (Hlas evropských spotřebitelů ve standardizaci) v procesech technické normalizace a specifikuje široké spektrum priorit ohledně ITK pro letošní rok a další období.

Vydání publikace v tisku i e-formátu pak finančně podpořila Rada kvality ČR při MPO. Publikace je určena zejména spotřebitelům, malým a středním podnikům, ale i zájemcům z dalších zainteresovaných stran.
Studie a informativní souhrn z ní i publikace ke stažení jsou vystaveny na tomto odkazu.

Kontakt: Ing. Libor Dupal
Ředitel (statutární orgán)
KABINETU PRO STANDARDIZACI,
obecně prospěšné společnosti založené
SDRUŽENÍM ČESKÝCH SPOTŘEBITELŮ, z. ú.
Pod Altánem 99/103; 100 00 Praha 10 – Strašnice
cell: +420 602 56 18 56
e-mail: dupal@top-normy.cz, dupal@konzument.cz
www.top-normy.cz; www.konzument.cz