Obchodní řetězec Tesco spustil od ledna zkušební projekt Perfectly Imperfect s cílem zredukovat potravinový odpad.

Žijeme v době, kdy máme na výběr. Otevírají se před námi neutuchající možnosti a málo co je nám nedostupné. Mnohdy tak ale získáváme mylný dojem, že ne vše je pro nás dostatečně dobré. Požadujeme nejvyšší kvalitu, vybíráme si ty nejpreciznější produkty, vyžadujeme dokonalou chuť, ohromující vůni, zářivé barvy, perfektní vzhled… Není však všechno zlato, co se třpytí… Alespoň tedy se co potravin týká.

To poslední, co ovlivní chuť ovoce nebo zeleniny, je jejich tvar. A přesto se takto nedokonale rostlé potraviny nedostávají na náš stůl. Podle Organizace pro výživu a zemědělství OSN se kvůli vzhledu vyhodí až 20% zemědělské produkce. To, jak musí jednotlivé druhy ovoce a zeleniny vypadat, určují především interní normy obchodních řetězců.

Tesco se připojilo k řadě dalších řetězců, které mají snahu tyto normy měnit a postupně tak znovu naučit lidi kupovat křivé potraviny. Nedokonale dokonalé, tak lze charakterizovat produkty, které Tesco bude nově dodávat na své pulty. Čerstvá zelenina, kvalitní chuť, nedokonalý tvar a to vše za nižší cenu.

Kampaň Tesco Perfectly Imperfect již byla úspěšně zavedena ve Spojeném Království a nově bude dostupná také ve více než 50 obchodech ve Střední Evropě.

V České republice navazuje Tesco na spolupráci s iniciativou Zachraň jídlo v rámci projektu Jsem připraven.

Připojit se ke kampani Jsem připraven může každý, kdo chce vyjádřit svou podporu a sdělit tak obchodníkům, že zájem o produkty nedokonalých tvarů roste. Častý argumentem pro zavádění přísných norem pro dodavatele řetězců totiž bývá právě obava, že spotřebitelé nejsou ochotni křivou zeleninu a ovoce kupovat.