Oficiální portál České republiky o společenské odpovědnosti.

Oficiální portál
České republiky
o společenské odpovědnosti.

Diamantová liga kvality 2019: Mezi vítězi jsou prodejny řetězců i rodinná cukrárna

Již čtvrtý ročník soutěže Diamantová liga kvality zná své vítěze. Staly se jimi v kategorii Food se shodným počtem bodů Penny Market ze středočeských Peček a Albert z olomouckého nákupního centra Olympia. V kategorii Non-Food pak získala prvenství společnost Siko Koupelny se svou prodejnou na pražském Černém Mostě. V kategorii maloformátových prodejen si prvenství vybojovaly pekárna a cukrárna Pecu Stáňa z Jíloviště a podniková prodejna MP Krásno Bzenec. Cenu za spolupráci s lokálními dodavateli potravin získala společnost Tesco Stores ČR a v druhé novince, Ceně za inovace, prvenství braly Lidl v Havířově a Siko Koupelny na pražském Černém Mostě. Celkem získalo právo používat označení Držitel ocenění Diamantové ligy kvality 43 prodejen, Zvláštní cenu prezidenta SOCR ČR pak 24 prodejen a pět nejlepších si navíc odneslo nejvyšší ocenění, kterým je Cena za vynikající kvalitu České společnosti pro jakost. „Diamantová liga kvality byla od začátku nastavena jako projekt, který má ocenit nejkvalitnější prodejny v České republice a přinášet inspirace ostatním. I proto jsme letos zařadili dvě nové kategorie, a to Cenu za inovace a Cenu za spolupráci s lokálními dodavateli potravin. Ta první má ocenit nové úspěšně realizované nápady v oblasti kvality obsluhy klientů, ta druhá zase angažovanost příslušného řetězce při podpoře lokálních dodavatelů a cesty jejich produktů na trh,“ uvádí Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, a dodává: „Kvalita projektů, které jsme v obou kategoriích hodnotili, nám potvrdila, že jde o oblasti, jimž se maloobchod dlouhodobě a intenzivně věnuje.“ Porota vedená odborníky MPO ocenila inovace Obchodní řetězce investují každý rok více než 15 miliard korun do svého rozvoje a do zkvalitňování služeb zákazníkům, a to bez jakýchkoli dotací. I proto se novinkou letošního ročníku stala Cena za inovace, jejímž prvním držitelem v kategorii Food se stala prodejna Lidl Havířov – U stadionu. Ta bodovala mimo jiné komfortnějším layoutem prodejny pro zákazníky, pokrytím Wi-Fi, nabídkou kávy nebo WC s přebalovacím pultem. Na dalších dvou místech se umístily Supermarket Terno Olomouc – Horní Lán a Albert Hypermarket Praha – Čestlice. V kategorii Non-Food získaly první místo Siko Koupelny z pražského Černého Mostu za rekonstrukci prodejny na nový showroom. Na dalších dvou místech se umístily dm drogerie markt Havířov a Rossmann z pražského NC Olbrachtova. „Inovace nemusí pouze přinášet nová unikátní a převratná řešení. Stejně tak můžete inovovat i zákaznickou zkušenost a pracovní prostředí. Pokud u vás budou zaměstnanci rádi pracovat a zákazníci se zde budou cítit dobře a rádi se vracet, budete úspěšní. Proto jsme se rozhodli ocenit právě tyto prodejny,“ vysvětluje Karel Havlíček, místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu.